Friday, February 18, 2011

8 petanda kemungkinan si dia jodoh kamu :)


petanda  1 .
apa yang penting kerjasama .

-rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengaan ada nya saling kerjasama. Kamu dan si dia selalu dapat saling membantu, dalaam urusan remeh temeh atau besar.paling penting, kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus mwlibatkan orang lain . Apakah kamu sudah merasakn perkara tersebut ?

petanda 2 .
biar Nampak bersahaja depan kamu.

-Salah satu kritia yg menentukn sesuai atau tidaknya si dia sebagai jodoh kamu atau bukan ,adalakh kemampuanya bersikap bersahaja di depan kamu .cuba sekarang perhatikan , apakah gerak gerinya, caranya berpakaian , gaya rambotnya , caranya berbicaraserta tawanya memberikan 1001 erti buat kamu ?apakah setiap ucapanya selalu tampak spontan dan tidak di buat-buat ?

Petanda 3 .
I can read you mind , you can read my mind .

-Adanya deria batiniah membuat hati kamu berdua dapat selalu saling tahu . dan bila kamu atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaannya satu sama lainnya pada situasi tertentu .seorang teman pernah mengalami situasi ini, dia boleh tahu kekasihnya sedang marah , merajuk , benci dan bosan hanya melalui membasa SMS si dia . unik bukan ?jika kamu dan si dia ada perassan begini , selamat ! dialah sebenarnya destinasi kebahagiaan kamu .

Petanda 4 .
Pada syurga di wajahmu !

-Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang , selesa dan tanpa perasaan tertekan .berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan . Oh , hanya dengan melihat mukanya , kamu boleh sejuk dan ceria . Inilah petanda bahawa kamu berdua kelal akan saling terikat .

Petanda 5 .
Bak kata adira “ ku ada kamu “

-Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apa pun , dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka .Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang surut , suka duka saat bersama. Sekarang . cuba ingat kembali , apakah dia orang pertama yang dating member bantuan tatkala kamu dirundung musibah ? dia selalu faham saat emosi kamu tergnggu ? dia tahu keadaan waktu kamu sakit ? Jika ya , tak salah lagi . Kamu telah menemui ornag yang tepat .

Petanda 6 .
Terima diriku untuk siapa diriku .

-Dia xselalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu dan dia tak peduli dengan sejarah . Dia juga tak malu malu menceritakan masa lalunya .Nah , kalau begitu ini bererti si dia sudah siap menerima kamu seadanya . 

Petanda 7 .
Walaupun buruk tetap sayang.

-Setiap orang memiliki kekurangan dan kamu tak malu-malu perlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat kamu tampil buruk di depan nya sekalipun , si dia tiada masalah misalnya saat kamu bangun dari tidor atau saat kamu sakit dan tidak mandi selam dua hari . Pasangan yang baik menerima keburukan dan kelebihan  pasangan dengan positif .kan hidup ini saling melengkapi .

Petanda 8 .
Tiada rahsia di antara kita .

-Bila merasa rahsia kamu akan lebih selamat di tangannya daripada shabat-sahabat kamu yang lain. Atau  kamu merasa sudah tak dapat lagi menyimpan rahsia apa pun darinya , maka berbahagialah kamu .kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan .Seharusnya setipa pasangan tiada rahsia di antara mereka .  NAmun , tidak salah untuk tidak menceritakan segalanya . Dah nama pun rahsiakan ? Oleh itu , jika kamu ada ke lapan-lapn tanda di atas . segeralah tempah kad kawin :))


‘ jangan sesekali mengucapakan slamat tinggal jika kamu
Masih mahu mencuba .
Janagn sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup .
Janagn sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi ,
Jika kamu masih tidak dapat melupaakannya lagi <3 ‘