Saturday, April 7, 2012

lets cooking :D




Assalamualaikum apek dan amoi :)
Tengok title to , ape macam ? de terkejut tak ? kalau tak terkejut pon pura-2 aje la ehh terkejot . bukan senang aku nak memasak nie .
Tak sabar menuggu pagi sebab sok kite kan . kite kan . nak pergi kan . pergi kan . kite kan nak pergi kan . kite nak pergi . hahha . sure bengang kan .
Sok hari tok bersama semua ahli family , nak poie mandi sungai dekat Ulu Yam . Da lame tak mandi sungai dan da lame tak keluar same-2 dengan semua ahli keluarga .
Disebabkan nak berkelah bersama family , aku dengan rajin nye nak masak something tok family aku . kononya nak tunjuk terer la nie :D
Haha , terer tak terer la kan . sedap die bukan main lagi  . perhhhhh . da bole kawin da nie :D
De sape-2 nak masok meminang ? silakan :D


kadang-2 terpikir gak , tak gune kalau suke make up macam aku to , tapi bab masak zero . eshhh . malang sungguh la sape dapat aku nie -.-' terbantut niat orang nak masuk meminang aku -.-'
So , dengan azam yang baru walaupon tahun baru da lepas nak berazam jugak tok belajar masak sikit demi sikit .
Ok , lets begin . Jom ke kelas Memasak .


1.Sedikan bahan-2 dulu . tak de bahan , tak payah masak , poie saja kedai . eassy come eassy go *tetibe

Bahan utama nie , kalau tak de . baik tak payah masak .
Goyang kaki sambil ketawa mengilai tengok Super Spontan saja

Pe nie ? Kalau tak tahu , baik repid tadika balik .

Nie berbola daging bukan cekodok  , 
rupa die buruk sebab rendam dalam bekas air nak bagi lembut dengan cepad .

2. potong memotong bahan-2 yang perlu dan yang berkaitan la . jangan lupe baca rahan memasak *ops

Dapat teka tak ape aku nak masak nie ?

3.da baca arahan memasak da kan ? so , pandai-2 la masak to .

siap kuah die , mee speegeti tak rebus lagi . sok pagi baru buat .
rupa buruk , rase die perhhhhhhh *ececehhh


Ok , kelas memasak da bis . senang je kan memasak nie . semudah A B C aje la wehhh . *masak benda senang memang la senang kan .
Rajin-2 la masak benda segera macam nie , rase hebat bile da siap dengan kesedapan yang perhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh . Kire pandai la aku nie mngikut arahan yang diberi .
Ok , misi berjaya . tapi rasa cam tak cukup aje aku masak to . Family aku semua 9 , 10 orang cam to . tapi yang aku nie poie beli se tin saja , memang cukup-2 tok aku sorang saja la makan nie . misi gagal :'(