Sunday, November 4, 2012

Muzium Negara (entry bergambar)


Assalamualaikum .
Benci gile la bila hidung tersumbat nie ha . Bile baring je susah gile nak bernafas . Benci benci benci .
Ehhh , lupe lak . Kan da jadi trendmark kalau ayat pendahuluan kat blog nie kena puji diri sendiri dulu kan . Wahh wahh wahhh . comel anak Encik Zianal Abidin nie . Opss , da berpunye yerk . Tak payah nak muntah dan buat muka tenuk ehh . hahaha .


Tengok baju aku pakai to . Baju perkerja CUCMS ehhh . Nie pekerja sementara nie ha . Pekerja dalam bahagian marketing . perkerja tak rasmi . hahah
Pagi2 lagi da bangun , teman akak kerja at Muzium Negara .
Sayang akak punye pasal kan , jadi la peneman die . 

Tapi kali nie rase macam syok sikit sebab akak kerja at Muzium Negara , boleh la dok cuci mata at Muzium Negara . Tapi bila sampai sane , aku lak jadi penakot sebab tengok patung2 dekat Muzium Negara to macam real gile laaa . 
Ok , cuak bile jalan sorang2 kat sito . terus duduk je . Malas nak merayap kat situ kang tak pasal2 sesat pulak .

Tapi da lame gile tak pergi Muzium Negara nie ha . Dulu zaman sekolah je kot pergi lawatan ke Muzium Negara nie . 
Tempat bersejarah mcam nie sape la nak pergi kan , jarang kot nak datang situ lepak2 ke , cuci mata ke . Kalau ajak Zam , sure Zam ingat aku punye otak senget . hahaha

Nie entry bergambar yang banyak sangat jugak gambar .
Da entry bergambar kan , sure la ade jugak gambar yang syok sendiri . hahaha .
Nie aku masok bahagian perubatan tradisional . So , gamabr pon banyak berkaitan dengan perubatan tradisional laa . Tak masok lagi muzium yg besar to , kalau masok situ lagi la banyak gambar la kan .

p/s : Kalau tak suka , sila jangan tengok . Kang korang dok mengumpat , aku pulak dapat free pahala . Rugi kan bagi pahala korang dekat orang yang korang tak suka .
So , tak payah la usha ehhh .



LOCATION : Muzium Negara .
DATE : 3 November 2012 (Sabtu)
 Sebelum mulakan kerja , kena la breakfast dulukan .
Nasi lemak with sosej . yummyyy :D
Nie boof tempat akak aku kerja nie ha .
Kat sini la aku lepak selama 5 jam jugak la kan .
Duduk je sini tak kemana laa . perhhhh . banyak betol nyamuk .
de kuiz kat boof akak aku nie ha . Aku lepak situ layan orang buat kuiz aje la . tukang tanda kertas jawapan dan tukang bagi hadiah aje laa .
Kalau jawab quiz to dengan betol dapat la tshirt Cucms to .
tshirt die macam  . . . . . . . . . . . 
ha , macam nie je laa rupa tshirt die to .
Dalam pondok buruk to de patung yang macam rupa tok bomoh la . agak menakutkan bile korang tenung lame2 .
Pondok nie ha belakang boof akak aku je .

Jom kenali bomoh yang ade pada zaman dulu .

suke gambar nie 
see , real gile kan . 
Da macam orang betol pon ade kan , padahal patong aje to .
ngeri .
Tengok gambar aku nie ha , nampak ketara aku pendek kan . ekkkkk .
Baju to besar to , to yang buat aku nampak pendek je . Padahal aku tak de la pendek sangat kan *bajet*
Ehhh , nie bukan patong ehh . hahaha .
nie muka pada pukul 11 pagi . senyum macam nak tak nak je kan ,
Bosaaaaaaan !
Nie muka pada jam 2 petang . Muka ade senyum lebar gile sebab nak balik da .
Yahhhhhhhhooooooooooooooooo !
Time balik singgah Kl Festival , makan Ayam penyet .
Terima kasih akak sebab belanja makan , bagi duet and eye liner 
tired .