Wednesday, December 12, 2012

wayang time .


Assalamualaikum . Lamenye tak update blog nie . aiyoyoyoyo . Bz sangat ke aku nie ha ? De tak yang merindui ? ha ? ada ? bagus !

Alhamdulillah , syukur . Da bis final exam for sem 7 , for last sem . Sekarang nie cuma bz dengan final project yang da kelaut to la .
Ape pon tak buat lagi . adoiii --' Sekarang nie tak boleh nak typo sebab de je orang to akan perasan dan akan tegor . kena baca berulang kali . hope tak de yang typo la yerk .

Hmm . Sekarang ni pon tak tahu nak sambung ke tak degree . Kalau sambung makan masa setahun setengah saje . tah la , tak pikir lagi . kerja tak cari lagi . yang penting final project kena lepas dulu , baru la lega .

Malas nak menaip panjang2 .
Dalam berapa hari nie ade jugak tengok wayang . So , nak kongsi movie ape yang aku tengok ehh .


LOCATION : Wangsa Walk 
DATE : 3 . 12 . 2012


SINOPSIS :
Filem Ponti VS Omi mengisahkan pergolakan dua hantu, Pontianak dan Orang Minyak yang Baru berkecimpung dalam Dunia hantu, namun bagi menguji kepintaran hantu terbabit Supaya Diperolehi dalam kelompok hantu, kedua-duanya diuji untuk menakutkan penduduk Kampung Puaka yang turut di diami lima orang bomoh atau pawang .

Ponti merupakan seekor pontianak lelaki yang amat dibenci oleh pontianak-pontianak lain kerana sepatutnya semua pontianak datang dari Golongan Wanita. Omi pula seekor orang minyak lembut yang amat memeningkan kepala orang-orang minyak lain yang ditugaskan untuk menunjuk selok belok menjadi seekor orang minyak kepada beliau.

Walaubagaimanapun, peperiksaan terakhir mereka merupakan Program Cabaran yang sangat Cemerlang apabila mereka dihantar untuk mencari Mangsa di sebuah kampung yang dipanggil Kampung Puaka. Malangnya Kampung Puaka ini dipenuhi oleh orang-orang yang tidak saya takut akan hantu. Mereka ini tergolong daripada Golongan pawang, bomoh dan juga hantu-hantu yang telah bertaubat. Kampung Puaka juga telah dipasang "pendinding sakti" dimana semua hantu tidak dapat masuk ke dalam rantau kampung itu.

Kampung Puaka menerima penduduk kampung yang Baru iaitu Saodah dan dua orang anak perempuannya, iaitu Bunga Cinta Kasturi dan Bunga Cinta Melur. Ponti dan Omi Merancang untuk menyerang kedua - dua anak perempuan Saodah, tetapi, sebaliknya, mereka telah jatuh cinta kepada mereka. Ponti jatuh cinta dengan Bunga Cinta Kasturi, manakala, Omi pula jatuh cinta dengan Bunga Cinta Melur. Ini membuatkan mereka mengambil keputasan untuk menukar rancangan mereka, Ponti akan menyerang Bunga Cinta Melur dan Omi akan menyerang Bunga Cinta Kasturi. Tetapi, mereka berdua telah dihalang sesama sendiri dan menyebabkan mereka berdua bertelingkah.

Dalam pada masa yang sama, terdapat perebutan kuasa untuk menjadi Ketua Kampung Puaka antara Ketua Kampung Puaka dan adik iparnya sendiri, Sudiro. Tetapi, oleh kerana Pak Rejab adalah Seorang yang lebih Berpengalaman, Sudiro terpaksa mengikut cakap Pak Rejab. Ini membuatkan Sudiro tidak PUAS hati dengan Pak Rejab, dan telah membelot kampungnya sendiri dengan membuat perjanjian dengan Ketua Orang Minyak, dan Ratu Pontianak.
RATING : 


LOCATION : Wangsa Walk
DATE : 5. 12. 2012


SINOPSIS :
Nama Penuh Pi adalah "Piscine Molitor" yang diberikan oleh ibu bapanya sempena nama Kolam Renang di Perancis. Dia menukar namanya kepada "Pi" apabila dia Andai sekolah menengah, kerana dia telah diejek dengan nama samaran "pissing Patel". Keluarganya memiliki sebuah zoo Tempatan, dan Pi amatlah berminat untuk mendalami sifat Haiwan terutamanya seekor Harimau Bengal yang dinamakan Richard Parker (selepas kesilapan teknikal).

Apabila dia 16 (dan mengalami cinta pertama), bapanya memutuskan untuk menutup zoo, dan berpindah ke Kanada disebabkan masalah Politik di India. Mereka Scram dengan menggunakan persamaan tersebut SECARA TERPERINCI Kargo Jepun Rancangan yang kemudiannya Karam di Lautan kerana ombak besar. Pi cuba untuk mencari keluarganya, tetapi dicampak ke laut dengan bot Penyelamat, dan persamaan tersebut SECARA TERPERINCI Karam tersebut dan hanya dia Seorang Sahaja yang selamat.

Selepas ribut, Pi mendapati Dirinya berada di dalam bot Penyelamat dengan kuda Belang yang cedera, orang utan yang kehilangan anaknya, dubuk dan juga Harimau Bengal.

Selepas minggu lagi di laut, mereka sampai ke sebuah pulau dan klimatologi alga yang Boleh dimakan, hutan kecil, air tawar, dan dipenuhi meerkats, dan membolehkan Pi dan Richard Parker untuk makan dan Minum dengan bebas dan mendapatkan semula kekuatan. Tetapi pada waktu malam berhala itu telah Ditukar menjadi rantau udara berasid yang bersifat karnivor dan mereka meninggalkan berhala itu.

Penyelamat mereka akhirnya sampai ke Côte Mexico Bot. Apabila kembali ke Darat, Richard Parker kewajibannya ke dalam hutan tanpa mengucapkan "selamat tinggal". Pi dibawa ke hospital, di mana ejen PERLINDUNGAN persamaan tersebut SECARA TERPERINCI pengangkut Jepun Rancangan datang untuk mendengar kisahnya untuk jadikan laporan.Mereka mendapati cerita beliau yang luar biasa, dan meminta dia untuk memberitahu mereka apa "sudah tentu" berlembutlah, Pi menukar ceritanya Supaya kedengaran lebih realistik.
RATING :


LOCATION : Klcc
DATE : 11. 12 . 2012


SINOPSIS :
Filem Strawberi Cinta mengisahkan perjalanan seorang pelancong Jepun bernama ICHIGO yang datang melawat Malaysia bersama rombongan pelancong senegaranya yang lain melalui sebuah pakej pelancongan Strawberry Vanilla Travel & Tours .
Pelbagai rahsia keindahan Malaysia diperkenalkan kepada mereka , namun ICHIGO djdanchef mempunyai rahsianya tersendiri . Datang dengan harapan mencari sesuatu yang telah lama hilang dari hidupnya
RATING :