Friday, April 19, 2013

KESUNGGUHAN .


Assalamualaikum .
Rase hati berbunga bunga aje update blog bile tengok gambar atas nie . Tersenyum lebar , manis . Wahhhh , senyum mu menawan kau buat hatiku tertawan ohh tertawan . Hahaha .
Kenai ka anda pada gambar di atas itu ? tahu ?
Kalau tahu ,bagus . Kalau tak tahu , meh nak bagi tahu la nie . Ok , nie Izzue Islam yang tengah hangat dalam Bunga Merah Punya tv9 , khamis 8.30pm dan Sebenarnya Dia Isteri Saya tv3 , Jumaat 9.00pm . 
See , tahu aje drama yang Izzue berlakon . Haha .
Ehhh , kite bukan nak cerita pasal dia . Saje letak gambar die sebab kite meltng gile tegnok dia . Hahaha .

Ada yang tanya pasal saya  " Lelaki yang macam mane awak nak yerk ? " .
Hmm . Lelaki macam mane yerk saya cari . Hmmmmmmm . Kalau boleh nak sebijik macam Izzue Islam nie . Nak senyum yang mencairkan nie . Hahaha . Ok , itu demand gile . Tak sedar diri muka comot nak demand macam Izzue Islam kan . Haha , arghhhhh . Peduli ape , test kite :p haha


Lelaki macam mane saya nak ? 
Semua perempuan nak lelaki yang jujur , setia pada yang satu , baik hati , susah senang bersama , blaaaaa blalalaa blalalalala kan .
Tapi de gak yang minat lelaki yang kaya , yang kacak , yang putih , yang tinggi , Ekkkkk . Ikot selera masing masing la yerk .
Tapi kalau da sayang , semua jadi buta . Right ?

Saya nak lelaki macam mane ?
Benda paling utama saya lihat pada seseorang lelaki ialah " KESUNGGUHAN " .
Kenapa " KESUNGGUHAN " ?? Kenapa dan kenapa ?
Bagi saya , " KESUNGGUHAN "  itu penting untuk menilai seseorang itu . Nak tengok orang tu berusaha untuk dapatkan kita , berusaha menyelamatkan hubungan , berusaha dengan BERSUNGGUH SUNGGUH tanpa putus asa . 
Boleh berputus asa sekirenya usaha tu da tahap maksima , tapi usaha sikit tapi da mudah putus asa . Ape kes tu ?


Contoh laa kan .
Abu : Awak , saya da jatuh hati pada awak pada kite mula kenal lagi . Sudi tak awak menerima saya ?
Aminah : Hmm . Maafkan saya , saya tak bersedia lagi .
Abu : Takpe laa kalau macam tu , tak kan la nak paksa kan .

Selepas seminggu . Tup tup Abu da de awek lain .
See , nampak tak permainan nye ?
Usaha pon tidak , pastu putus asa dan yang tak boleh blah nya ade orang baru . 
Lelaki macam nie patot  direjam saje .

Kalau mahukan sesuatu , opcos la kite kena beruasaha kan .
Macam nak beli handphone baru , sanggup tu ikat perot tak nak makan , nak simpan duet . Kena ade usaha , baru dapat ganjaran yang berbaloi . Tanpa usaha tapi nak benda yang berbaloi ? memang tak la . Dunia sekarang susah nak dapat benda free .

So , pada awak tu , Berusaha la yerk . Bile awak berusaha BERSUNGGUH SUNGGUH , keikhlasan awak tu akan terpancar laaa . Percayaa laaa .
Kalau awak anggap die la MR. Right or MRS. Right awak , so fighting for you'r love . Kejar die sehingga awak mampu bukan berhenti di tengah jalan .
Tak mencabar la kan kalau senang dapat . 

Benda yang susah awak nak dapat , susah jugak la awak nak lepaskan ,
TAPI
Benda yang senang nak dapat , sennag jua awak lepaskan .
Take note