Saturday, April 6, 2013

luahan hati ,




Assalamualaikum .
Kali nie nak luahkan ape yang terdetik dalam hati nie .

Kenapa aku berblog ?
Untuk apa aku berblog ? Untuk kongsi gambar gambar gedik aku ? Untuk kongsi kesah aku ? Untuk kongsi pasal keng kawan aku ? Untuk kongsi cerita Bf aku ? Untuk buat orang mengutuk aku ? Untuk buat orang menyampah ?
Suda dua tahun lebih aku berblog . Menceritakan ape aku rase , berkongsi cerita , meluahkan perasaan , semuanye di sini , di blog ini .
Sometimes , aku menaip seperti aku rase meluahkan pada seseorang saja . yeahhh , bile aku menaip , meluahakan , berkongsi , aku lega , aku puas . Tak perlu aku meminta orang mendengar cerita aku , tak perlu buang masa orang lain dengar masalah bodo aku . Tak perlu orang lain untuk kesian kan aku . Cukupla , menaip di blog nie .

Dan kau , pe hak kau cube menceroboh blog aku ?
Cube mempertikaikan ape yang aku menaip ?
Ini blog aku dan aku tak perlu mintak izin sesiapa untuk memberi aku keizinan untuk menaip .

Dan kau , sape untuk mengutuk ape yang aku ceritakan ?
Cube membuat aku putus asa supaya aku berhenti berblog ?

Yeahhh , aku akui blog aku nie public .
Semua orang boleh lihat , semua orang boleh baca , semua orang boleh mengutuk , semua orang boleh menghina tapi tak perlu kau menyebarkan . 
Aku tak kesah kau membaca , tak kesah sesiapa pon membaca tapi aku tak pernah minta orang untuk buka blog aku  nie , tak pernah merayu untuk orang baca post post aku .

Kesah pe kau dengan hidup aku ?
Peduli ape aku dengan kau . Suke hati aku la aku nak tunggu dia , suke hati aku la kalau aku nak berharap . Suke hati aku la aku nak menagis sebab dia .
Sedar diri kau , kau siapa dalam hidup aku untuk menyebok hal aku .
Kau siapa ?
Kau bukan hakim !

Kepada kau , kau da sedar kan aku .
Cukupla k . Aku akan menaip dan akan terus berblog . Kau tak kan mudah buat aku berputus asa .
Aku tak kan buang blog ini disebabkan kau .
Dulu aku memang nak berhenti berblog , da fed up tapi ada hamba Allah nie melarang aku berhenti berblog . melarang aku untuk buang blog nie .
Sehinggakan die bagi semangat untuk aku berblog dan kerana dia aku masih berblog .


Blog aku nie akan aku private pada 10Jun .
Terima kasih telah mengutuk , mengumpat , menghina diri ini .
Terima kasih .