Saturday, June 1, 2013

10june .



Assalamualaikum .
Hai , saya update lagi blog ni . Update dengan penuh perasaan , rase nak luahkan semuanya dekat sini tapi pendam saja la . Ade yang patot kita luahkan , dan ade yang tak patot kita tak luahkan. Nak diceritakan tapi pada siapala yang sudi mendengar setiap rintihan hati nie , setiap kepiluan hati nie , siapa yang sudi . Hmm .
So , pendam saja la .

Lagi beberapa minit nak masuk bulan June kan , 1 june .
1 June nie penuh makna bagi saya , penuh kenangan yang tersemat dalam hati nie . Entah kenapa rase hiba , rase pilu , rase sedih bila bulan June akan tiba .
sepatotnya aku gembira sebab birthday aku dan convo aku pada bulan June nie tapi entahla , rase nak skip aje bulan June nie . Taknak lalui sebenarnaya bulan June nie , terlalu banyak kenangan yang ada dan kenangan yang susah untuk dilupakan .

Percaya atau tidak , aku menaip nie sambil airmata aku menitis di pipi .
See , memang aku taknak lalui bulan June nie . Takde sikit pon rase bahagia , takde sikit pon aku rase gembira . Senyum , bahagia , ketawa itu hanyala palsu bagi menutup kesedihan dalam hati  nie .

10june , macam macam kenangan yang ada , yang berlaku setiap kali teringat tarikh 10june nie .
Ada ape dengan 10june ?
10june nie la birthday aku .



Masih terbayang bayang lagi 10 June 2011 , time tu umor aku 19 . 
Yeahhh , seperti biasa adik , Syah , Zam yang akan susah payah belikan aku kek , bawak aku kuaq tapi tak lupa jugak pada pakwe aku time tu , Syam . Yeahhh , time tu aku sambut beday dengan Syam . Syam yang selalu manjekan aku dengan kitkat tu sampai gigi aku rosak . Hahhaha
Terima kasih pada Adik , Syah , Zam dan Syam . yang bersusah payah sambut beday aku dan aku masih ingat time to aku demam . Tapi keluar jugak .
Yeahh , rase bahagia dapat sambut beday dengan yang tersayang .
Aku akui , aku rase bahagia sangat time tu .



Tapi hubungan aku dengan Syam tak kekal . Bnayak perselisihan faham , ade aje yang di gadohkan . Bagi aku , die selalu abaikan walaupon dia selalu manjakan dengan segala apa yang aku nak .
Yeahhh , kami break up . Tapi bukan break secara baik , Syam hilangkan diri macam tu . 
buat aku tertunggu tunggu . Dan akhirnya , aku mengalah .

Dan , 1 june 2012 . Aku couple dengan someone yang aku kenal daripada facebook .
Perkenalan kami singkat . Entah kenapa senang je aku suka kan dia , cepat saje rase sayang tu datang dan dua minggu berkawan , akhirnya kami couple .
Perasaan yang aku rase dengan dia takpernah aku rase dnegan mane mane orang . Bagi aku , die lain .

Time tu , terasa dunia nie aku yang punya . Enfon selalu di tangan , jarang gile berenggang . Setaip malam  mesti jumpe . Die rajin bawak kau pusing pusing naik kereta dia . Banyak tempat yang aku tak pernah pergi dia bawak kan . Yeahhh , aku kembali bahagia . 
Sekeret dia , keret lagi aku pada dia . Susah nak tengok dia marahkan aku . Dan dia seorang yang bersungguh sungguh . Bila aku merajok , tak pernah die give up untuk pujuk . Ade je cara die untuk pujuk . Sehingga kini , ape yang dia sebut masih aku tergiang giang di telinga aku .

9 june 2012 , aku dapat kek daripada sorang kawan yang aku kenal . Name die Basri .
Tahun tu , Adik , Syah , Zam agak kering . Dorang tak mampu untuk belikan aku kek tapi tak sangka aku still dapat kek jugak malam tu .
Alhamdulillah , aku boleh tiup lilin lagi . Terima kasih tak terhingga aku ucapkan .



10 June 2012 , masuk umor aku 20 tahun . Yeahhh  , da tuakan tapi masih lagi comel .
Hhehehee . 12.00am , dia ajak jumpe . Tapi aku merajok sebab dia lambat wish birthday aku . Bersusah payah Adik  Syah plan ajak aku kuaq malam tu dan akhirnya aku menurut saja .
Jumpe dia , memang la amat membahagiakan malam itu . Kami overnight lepak kat Bukit Ampang . Dia siap nyayi lagu hepi birthday walaupon agak malu malu setelah dipaksa oleh aku .
Pukul 7pagi kite orang balik rumah . Tak berakhir macam tu , pukul 12tgh hari dia call ajak pergi port Dickson . Nak sambut birtday aku punya  . Adik , Syah jugak turut serta . Rase macam tulis karangan lak , ayat skema gila kan . hahaha , takpe , teruskan . peduli orang kata apa .



Yeahhhh , aku hargai tersangat apa dia buat pada aku . Dengan tak cukup tido dia drive sampai ke Port Dickson semata mata untuk birthday aku , untuk aku .
Walaupon tanpa kek , tanpa hadiah itu cukup buat aku teringat sampai sekarang . Malam tu , balik daripada Port Dickson , kite orang lepak Titiwangsa , tengok Klcc tutup dan dia wish birthday aku kat notes enfon aku . Kalau tengok Klcc , teringat dia .

Tapi sayang , kebahagian tu hanya berkekalan 3 bulan saja .
Dia pergi daripada hidup aku , pergi tanpa memberi sebab , pergi dengan begitu saja . 
Walaupon 3 bulan dengan dia , terlalu banyak kenangan . terlalu banyak . 

Dan aku , masih menunggu . masih berharap .
Bukan aku tak pernah cuba text dia , bukan aku tak cuba cari dia cuma dia yang taknak aku kembali pada dia . akhir kata text dia " tak ada apa lagi nak dikatakan "
Dan sekarang 1 jun 2013 , setahun da aku tunggu dia , setahun aku berharap , setahun aku menanti .
Bila teringat kan dia , airmata nie akan menitis . 
Terlalu rindu pada keret dia , senyuman dia , marah dia  . Yeahhh , aku rindukan kau :')

Kalau kau tanya apa hadiah birthday aku nak , aku nak jawab aku nak jumpe kau walaupon 5minit .
Yeahhh , itu yang aku nak .

Tapi mimpi hanya mimpi .
Setahun da . Kini , kau hanyala kenangan .
Dan ape yang pasti kau memang tak kan kembali , dan aku redha . aku doakan kau bahagia .
Aku menaip malam nie bukan nak cerita soal hidup kau , tapi hanya mengingatkan kenangan dan memori yang tak kan aku lupakan .

Jangan kau bimbang , aku tak kan lagi menganggu hidup kau . Cuma terdetik dalam hati nie , apakah alasan kau tinggalkan aku tanpa sebab .

10 june 2013 , takde lagi Bf yang akan sambut beday aku . Cukupla de family , ade adik , Syah dan Zam yang sentiasa ada pada setiap 10june .
Dan aku akan update blog nanti lepas 10june , aku nak pergi holiday , tenangkan hati nie .
Lupekan ape yang berlaku . Hati nie perlu dibuka balik .



Dan , aku masih lagi tak pasti untuk private kan blog nie atau tidak .
Assalamualaikum .