Thursday, October 4, 2012

H4ntu K4pc4i


Assalamualaikum . Bangun bangun bangun , Sembahyang subuh . Sembahyang la kamu sebelum kamu disembahyang kan .
Ehhh , Selamat pagi . Awalnye kite update blog . Awalnye kan . hahhaha . Yeahhh , pagi2 pukul 6.03am cam nie aku da update blog kan . See , betapa rajin nye aku nie . Cewahhhh .

Semalam sehari suntuk aku tak tido . Gara2 midterm Finance punye pasal . Last2 Sir boleh lak cancel . Arghhhhh . Tak pe , aku suka walaupon rase cam tak berbaloi tak tido semalam . Overnight kononnye bajet nak study tapi tak pon , ta ra minat same finance nie . Buat aku pening kepala aje .

Sejak kebelakangan nie , *toleh kebelakang* aku memang susa nak tidor . Lepas subuh baru la rase mengantok . Kalau tidak memang liat la mata nie nak tidor . Bis semua game aku terokai . Blog pon da banyak aku blogwalking , sampai penad mata aku nie -.-'

Korang da tengok movie hantu kapcai ? Ape ? Belom ?
Wahhhh . rugi2 . Tadi lepas bis kelas , terus ke Times Square ingat nak karoke tapi seriusly aku takot nanti aku tak larat . Yelaaa , dengan tak tido sehari suntuk pasto nak karoke , memang kayu la aku . Hari to pernah berkaroke dengan tak tido , 4jam lebih dalam to . Bayangkan la bile keluar , da rase macam kena seksa dalam penjara aje . 
Kalau anggota badan2 aku nie boleh bercakap , da lame da dorang kate ' penad2 ' .

Rajin nye aku menaip pepanjang cam nie . Da macam cerita dekat orang aje . Sebok nak cerita ape aku buat hari nie . Ehhh , pasal aku la kan . Nie kan blog aku , bukan blog korang kan . Confius aku -.-'

Sinopsis H4antu K4pc4i
Hantu kapcai mengisahkan Ajib (lakonan Zizan Razak), mat rempit yang terdesak melunaskan Hutang dengan bersama-sama, terpaksa berlumba dengan musuh ketatnya, Tiger (Remy Ishak).

Demi memenangi wang pertaruhan, Tiger telah mensabotaj perlumbaan itu hingga berlembutlah kemalangan ngeri yang mengorbankan nyawa Ajib.

Roh Ajib yang terperangkap di antara alam Nyata dan pilihanNya, terkejut melihat jenazahnya berada di tengah ruangan tamu rumah dan dikelilingi KELUARGA serta Jiran tetangga. Dia hanya Boleh berkomunikasi dengan Ibrahim (lakonan Fizz Fairuz), calon Imam Muda di kampungnya.

Dalam usaha membantu Ajib, Ibrahim terpaksa mencari jalan meyakinkan Keluarga Ajib, malah dalam masa sama, membantu menyelesaikan Bab Perkara Perkara yang belum sempat disempurnakan mat rempit itu.


LOCATION : Sungei Wang .
sikit lame2 jadi bukit .
sikit2 bole terima takdir nie , lame2 Insya-Allah akan pasrah :)