Monday, March 12, 2012

novel dan novel .


Abu Hurairah r.a meriwayatkan Rasulullah bersabda: “Doa orang yang dizalimi itu adalah mustajab, sekalipun dia adalah seorang yang berbuat maksiat kerana kemaksiatannya itu adalah tertanggung ke atas dirinya sendiri.”


Assalamualaikum korang .
Hari nie aku rajin nak berkongsi lagi , semalam da berkongsi something kan . hari nie pon nak berkongsi dengan korang walaupon penad berjalan-2 ke Mid Valley , KL Festival dan akhir sekali ke Wangsa Walk , tengok wayang cerita Dr. Seuss' The Lorax .
Movie The lorax to baru keluar 8mac , movie cartoon . agak kelakar . aku peminat movie cartoon , terhibur gile tengok movie cartoon nie daripada tengok certia romantik . eeeiiiiiii .
Bersambung balik , hari ni aku nak berkongsi pasal novel yang aku ada . aku memang suka membaca tapi tak la kemaruk sangat . hobi sambilan aje membaca to , partime . haha
Kalau orang yang suka membaca novel sure rak kat bilik penuhkan novel korang . boleh ah pinjam kan .
Aku nie pon de bape aje , to pon beli time kerja dulu . Kerja promoter , bile tak de customer tak tahu nak buat ape , to yang time kerja rajin sikit membeli novel tapi sekarang bile da start belajar , nak beli satu novel pon berpikir banyak kali . hukhuk .
Tapi tak semua novel yang aku ade aku beli sendiri . De gak my mum , kakak aku belikan dan yang penting aku ade berkongsi duet dengan zam semata-2 tok beli novel . 

nie je la yang aku de , to pon de gak membe aku punye :p
da pinjam tapi lupe nak bagi balik . hahaha . tak pe , market sikit kan buku korang to masuk blog nie ha . 
haip , jangan marah . kang kena jual lak . hikhok :D

tak banyak mane kan . berbelas aje tapi rasenye de lagi to .
ha ! de kat zam , zam bile nak pulang kan nie hah ? :/

siap de kategori lagi .
tapi aku suka novel daripada Kaki Novel dengan  Buku Prima .

Nie novel paling tebal yang aku ade .  lebih kurang de 700 , 800 lebih muka surat la . baca nie pon memakan mase yang agak lame tapi de masa time baca to de skip-2 gak . haha . normal kes .

Nie novel yang paling aku suka , novel yang pertama aku beli dengan duet gaji aku .novel nie baca banyak kali pon leh buat aku menagis . suka suka suka . 
try la korang baca .

nie novel yang baru aku beli pda tahun 2012 menggunakan baucer RM200 to . hukhuk .
hanya beli sebuah aje tau .

To jela yang aku dapat kongsi dengan korang . neextime aku kongsi lagi ape-2 ehhh . tapi kongsi pakwe tak boleh la k .
Cuti kali nie akan aku rajin mengupdate blog nie . ok penad , time to sleep . bubye korang .